Marketing, reklama, promocja

Jak zadbać o widoczność w sieci? Zleć to agencji SEO

Pełna oferta usług SEO.

Przedsiębiorstwa i administratorzy stron internetowych, którzy chcą pojawiać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to uzyskać na co najmniej trzy sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podejmowanie działań osobiście. Nie posiadając wiedzy w kwestii SEO i nie obserwując na bieżąco doniesień o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować poprawnie i – najważniejsze – skutecznie. Kolejny sposób to zatrudnienie na etat specjalisty ds. SEO, lecz nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić z uwagi na budżet. Trzecie wyjście to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki wydzielone na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że nie licząc specjalistów od SEO w zatrudnione są tam też eksperci od kampanii Google Ads, copywritingu, kodowania czy grafiki, którzy służą merytorycznym wsparciem w tych obszarach.

Po czym poznać dobrą firmę SEO

Agencji SEO w naszym kraju jest wiele. Co wziąć pod uwagę w toku wyboru firmy, która zwiększy naszą widoczność w SERP? Radzimy postawić na agencję, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, a również tych kreatywnych czy marketingowych, co roku wzrasta, co nie zawsze niesie za sobą wysoką jakość usług. Wybierając firmę, która istnieje od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć pewność, iż ma ona spore doświadczenie i może bez trudu pochwalić się interesującym portfolio swoich uprzednich prac. Na stronach agencji SEO na ogół obecna jest sekcja „Case study”. Przed sygnowaniem umowy należy przeczytać studia takich przypadków, aby samemu przekonać się, jakich efektów można się spodziewać po agencji, jak również to z jakimi przeszkodami przyszło im się zmierzyć oraz dla jakich branż pracowała. Dobra agencja SEO to taka, która działa transparentnie: pisze o planach zadań na najbliższe tygodnie, ale również dostarcza raporty z wykonanych działań i ich rezultaty.

Inna nie do przecenienia kwestia to spersonalizowana oferta i dostrojenie zakresu działań do potrzeb działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpisuje w kilka minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, powinien to być sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania pracownik sumiennej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, by poprosić o pomocnicze informacje o firmie, konieczne do utworzenia dla niej indywidualnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można wyszukać na własną rękę w internecie, jak przykładowo informacja o realizowanych uprzednio działaniach SEO oraz o ważnych dla klienta produktach albo usługach, które chce wypromować.

Opłata za efekty – czy to korzystna forma rozliczeń z firmą SEO?

Z nieufnością należy podejść do agencji SEO, które proponują rodzaj współpracy z opłatą za uzyskany rezultat. W takim modelu zleceniodawca płaci agencji SEO wtedy, kiedy słowa kluczowe osiągną określone w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top5 czy też pierwszej strony wyników). To nadal często napotykany sposób rozliczeń, aczkolwiek wiąże się ze sporym zagrożeniem – można bowiem uzyskać natychmiastowe rezultaty naruszając reguły określone przez Google. Systematycznie modyfikowany algorytm również nie pomaga w spełnieniu obietnic składnych klientowi, więc solidna firma SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych wyników. Jeśli chodzi o opłatę za współpracę z agencją SEO, to z rzadka bywa ona stała – przeważnie w pierwszych miesiącach po podpisaniu kontraktu konieczne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, by opracować wnikliwy audyt SEO, a potem zrealizować wszelkie wynikłe z niego prace. W późniejszym okresie współpracy, jak witryna zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na działania bywają o wiele mniejsze.

Kontakt:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]