Usługi Witryny www

Audyt SEO – jakie nieprawidłowości najczęściej ujawnia?

SEO audyt - poznaj więcej szczegółów o tej usłudze.

Zgodnie z definicją internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza kontrolę firmy, przedsiębiorstwa bądź spółki pod kątem różnych obszarów, między innymi finansowych i organizacyjnych, jak również ocenę perspektyw dalszego rozwoju. Co, mając na uwadze powyższe, oznacza więc audyt SEO? Jest to drobiazgowa analiza strony www, sprawdzająca różne jej elementy, jak metadane, strukturę nagłówków, kod strony, szybkość wczytywania się strony i wiele mniej i bardziej istotnych aspektów. Oprócz samego wykazania nieprawidłowości i błędów, w dobrym audycie SEO muszą być zamieszczone również zalecenia odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO sprawdza witrynę internetową pod względem użyteczności, zawartości strony, zgodności ze normami W3C, a także poprawności kodu. Co więcej sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, aby wykryła ona wszystkie nieprawidłowości na stronie i – co kluczowe – zaproponowała rozwiązania, które pozwolą je naprawić.

Ile czeka się na płatny audyt SEO?

Online znajduje się dużo narzędzi i stron, dzięki którym błyskawicznie i bez opłat przeprowadza się audyt SEO witryny. Zalety tej opcji? Szybkość oraz cena. Wady? Całe mnóstwo. Dema bądź też darmowe narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, nie są idealne. Jeżeli już odkryją jakieś błędy na stronie, to zwykle nie wszystkie. Sporo błędów (przykładowo w kodzie) spostrzec można tylko w trakcie analizy wykonanej przez człowieka, a nie algorytm.

Na płatny audyt SEO wykonywany przez agencję czeka się w większości wypadków od tygodnia do około miesiąca. Czas na przygotowanie analizy powinien zostać wyznaczony w umowie zawartej z agencją, która zadeklarowała, że go wykona. Taki audyt umożliwia wykrycie wszystkich najważniejszych problemów kryjących się na stronie. Jeżeli strona była utworzona na platformie pokroju Shoper czy Magento albo na ogólnodostępnym szablonie, to błędów do poprawy może być mnóstwo. Jeśli strona wolno się ładuje i ma zasadniczo zerową widoczność na ważne dla klienta słowa kluczowe, to też są to znaki, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie dobrym rozwiązaniem.

Jakie problemy ujawnia SEO audyt?

Rzetelnie wykonany audyt SEO może odkryć sporo błędów strony, w szczególności:

  • brak lub niewłaściwa integracja z narzędziami Google (np. Google Analytics),
  • powody niskiej widoczności witryny na słowa kluczowe,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do strony dla botów wyszukiwarek,
  • poprawność kodu strony,
  • nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
  • niska jakość treści na stronie,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak metadanych,
  • błędy w wersji mobilnej strony, takie jak zbyt wolne ładowanie się różnych elementów,
  • brak lub źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • niska prędkość ładowania się strony w wersji desktopowej oraz mobilnej

.

Kontakt:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]