Marketing, reklama, promocja Usługi Witryny www

Jak poprawić widoczność strony? Warto wypróbować PBN!

Oferta private blog network w dobrej cenie. Przekonaj się co dla Ciebie mamy.

By klient odkrył twoją działalność musisz nie tylko mieć stronę firmową, lecz także zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego ważna jest zawartość strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej nowe fachowe i pomocne dla klienta artykuły. Lecz nie wolno też lekceważyć tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci serwisów.

PBN i ich zalety oraz minusy

PBNy są prywatne, bo są zakładane a następnie administrowane przez jeden podmiot (na ogół przez firmę SEO bądź większą agencję marketingową), który kontroluje jakość udostępnianych tam treści. PBNy są zazwyczaj wykorzystywane jako element szerokiej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, ponieważ najlepsze efekty ich użycia daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały dobrze zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na wygenerowanie pokaźnej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich urozmaicenie, co jest korzystnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać tylko to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a następnie konieczne jest poświęcenie wielu godzin na zachowanie ich w odpowiedniej jakości.

Artykuły z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP, czyli jak korzystać z potencjału PBN

Prywatne sieci serwisów bardzo dobrze sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można przy ich użyciu publikować artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To niejako każde miejsce w sieci, gdzie dodane są istotne dane kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, telefon bądź adres e-mail oraz nazwa. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też wpis w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym, profil w mediach społecznościowych bądź artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.

Następna efektywna metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji wartościowych artykułów ze wskazaniem linku do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej przydatność pierwotnego artykułu, gdyż napotykanie odnośniki do niego na różnych blogach w sieci rozumieją jako znak, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się godne uwagi, użyteczne informacje. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym liczy się zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych w szczególności z aktualnymi informacjami, prawem medycyną czy inwestycjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO