Znamy 3 popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specjalną rolę przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Święto Pracy, koncert popularnego piosenkarza czy Dzień Ojca. Ten rodzaj pozycjonowania jest bardzo efektywny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i wykorzystana odpowiednio wcześniej. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. W większości wypadków trzeba rozpocząć je na 2-3 miesiące przed wybranym wydarzeniem, aby Google zdążyło na czas zaindeksować nową ewentualnie uaktualnioną treść strony.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Następny typ pozycjonowania to solidne i wypróbowane rozwiązanie dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Dzięki należytemu doborowi słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z daną branżą, ale również stawki za reklamę w Google Ads ulegną istotnej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza także dużo niższą konkurencję. Istotne jest też to, że coraz popularniejszy jest trend wpisywania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– obuwie Nike Air Max białe sklep online,
– golarka Eldom MT500 srebrna,
– telefon Huawei P30 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie ważne w szczególności dla sklepów działających w sieci. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę produktów mogą efektywniej zdobywać pożądane pozycje w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu najistotniejsze jest dodanie do frazy nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić na ogół:
– miejscowość (przykładowo “fizjoterapeuta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep komputerowy Żoliborz”)
– państwo (“kompozytor Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w działaniach dla podmiotów lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do odbiorców mieszkających w tym samym regionie. Taki sposób pozycjonowania jest przydatna także wówczas, gdy firma ma mały budżet na promocję i nie ma możliwości konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “restauracja gruzińska“, to “restauracja gruzińska Kraków”.
Kontakt:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]